BERLİN, 14 Mart (Xinhua) — Alman araba üreticisi BMW, geçen yıl karında düşüş yaşarken, araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) yatırımlarını rekor seviyede artışla 9,1 milyar euroya (9,9 milyar ABD doları) çıkardı.
Şirketin cuma günü açıklanan mali raporuna nazaran şirketin vergi öncesi karı 2024 yılında bir evvelki yıla nazaran yüzde 35,8 azalarak 11 milyar euroya geriledi.
Geçen yıl global çapta 2,45 milyon araç teslim eden BMW, 2023’e kıyasla hafif bir düşüş kaydetti.
BMW CEO’su Oliver Zipse, Çin pazarının kritik değere sahip olduğunu vurgulayarak Çin pazarını son derece dinamik ve rekabetçi olarak tanımladı. “Çin, BMW Kümesi için kilit kıymete sahip bir pazar olma özelliğini koruyor” diyen Zipse, 2024 yılında tüm BMW araçlarının dörtte birinden fazlasının Çin’de satıldığını belirtti.
Zipse, Çin’in BMW’nin elektrikli araçlar için en güçlü tek pazar haline geldiğini ve şirketin geçen yıl birinci defa 100.000’den fazla bataryalı elektrikli araç teslim ettiğini vurguladı. Zipse ayrıyeten kümenin mahallî tedarikçi ağı içerisinde elektrikli araç üretimini güçlendirmek için Çin’in de ortalarında bulunduğu kıymetli satış bölgelerindeki yüksek voltajlı batarya montaj tesislerini genişlettiğini kaydetti.
2024 yılında, Çin’deki üretim tesisine ek olarak 2,5 milyar euro daha yatırım yaptığını duyuran BMW’nin Çin’deki toplam üretim sayısı şimdiye kadar 6 milyona ulaştı. Çin an prestijiyle BMW için dünyadaki en büyük tekil pazar olmanın yanı sıra Almanya dışındaki en büyük Ar-Ge ve üretim merkezi pozisyonunda bulunuyor.