Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli TBM hafriyat başlangıç merasiminde konuştu Açıklaması

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Sarıyer- Kilyos Tüneli yalnızca iki noktayı bir ortaya getirmekle kalmayacak, tıpkı vakitte İstanbul’un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın hayat kalitesini artıracaktır.” dedi.

Sarıyer- Kilyos Tüneli TBM hafriyat başlangıç merasiminde konuşan Uraloğlu, Türkiye’nin coğrafyası güçlü bir çeşitliliğe sahip olsa da yüklü olarak dağlık yerlerin bulunmasının inşaat bölümü için hem bir zorluk hem de yenilikçi tahlillerin geliştirilmesini mecburî kılan bir durum olduğunu söyledi.

Dağlık bölgelerde inşaat yapmanın, düz topraklara kıyasla daha yüksek maliyetli ve vakit alıcı olduğunu lisana getiren Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Zemin etütlerinin daha ayrıntılı yapılması, patlatma ve hafriyat işlerinin daha titizlikle yürütülmesi, ayrıyeten ulaşımın güç olması üzere faktörler, projelerin maliyetini artırmaktadır. Lakin Türkiye’nin büyüyen iktisadı ve gelişen kentleşme, bu zorluklara karşın inşaat faaliyetlerinin devam etmesini gerektirmektedir. Bu noktada, tünellerin TBM, yani Tünel Açma Makinaları ile mekanik olarak kazılması yolunun değeri daha da artmaktadır. Birinci defa Karayolları Genel Müdürlüğü çalışmasında TBM makinası çalışmaya başladı. TBM, bilhassa yerleşim yerlerinde uzun tünellerin kazılmasında kullanılan son derece tesirli bir teknolojidir. Mühendislerimiz, bilimsel bilgiyi pratik tahlillere dönüştürerek insanlığın hayat kalitesini artıran, teknolojik gelişmeleri hayata geçiren ve dünyayı dönüştüren bireylerdir.

Türkiye’nin topografik yapısı, bilhassa ulaşım ve altyapı projelerinde önemli zorluklar oluştururken, birebir vakitte mühendislik alanında değerli bir tecrübe yeri sunmaktadır. Ülkemiz coğrafyası pek çok mühendislik mükemmeline konut sahipliği yapmaktadır. Cumhurbaşkanı’mızın liderliğinde AK Parti hükümetlerimiz devrinde Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzere projelerimiz üstün mühendislik teknikleriyle ülkemizin sembol projeleri ortasına katıldı. Yeniden 2023 metrelik orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip 1915 Çanakkale Köprümüz bir öteki mühendislik mükemmelidir. 8 adet orta ve 2 adet kenar ayak üzerinde inşa edilmiş ülkemizin en yüksek ayaklı ve en uzun istikrarlı konsol köprüsü Eğiste Hadimi Viyadüğü Türk mühendislerimizin baş yapıtlarındandır. Tutma ve itme sürme çelik ortotropik kutu kesitli olarak dünya üzerinde imali tamamlanan birinci köprü olan Bitlis Çayı Viyadüğü bizim mühendislerimizin tasarım yapıtıdır.”

Bakan Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Çizgisi’nin, imal evresinden elektrifikasyon ve sinyalizasyon evresine kadar her şeyinin Türk teknik ve mühendisliğinin eseri olduğunu söz etti.

Uraloğlu, Zigana Tüneli’nde, Türkiye’yi Kafkaslar’a bağlayan Pirinkayalar Tüneli’nde, Rize’nin 70 yıllık hayali Salarha Tüneli’nde Türk mühendislerin ve emekçilerin çok büyük azmi ve emeğinin olduğunu belirtti.

“Türk müteahhitlik firmalarının inşa ettiği yapılar, Türkiye’yi dünyaya mühendislik ihraç eder düzeye yükseltti”

Türkiye’nin şiddetli coğrafyasının yenilikçi ve büyük projelerle inşaat alanında çok geliştirdiğini söyleyen Uraloğlu, “Bugün Türk müteahhitlik firmalarımızın hem yurt içi hem yurt dışında inşa ettiği yapılar, Türkiye’yi dünyaya mühendislik ihraç eder düzeye yükseltti. Bu çeşit projeler yalnızca beton ve çelikten ibaret değildir.” diye konuştu.

Uraloğlu, şöyle dedi:

“Bu projeler birebir vakitte bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer-Kilyos

Tüneli’nde TBM hafriyatını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Sarıyer- Kilyos Tüneli yalnızca iki noktayı bir ortaya getirmekle kalmayacak, tıpkı vakitte İstanbul’un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın hayat kalitesini artıracaktır. Tünelimizin üretim çalışmalarına 2022 yılı Mayıs ayı içinde başladık. Yaklaşık 7 km uzunluğunda, 2 geliş 2 gidiş şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında çift tüplü yani toplamda 14 km olarak inşa edilen projemizin toplam uzunluğu irtibat yolları ile birlikte 8,2 km’dir. Sarıyer Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp KMO Uskumruköy Çağdaş Dönel Kavşağı’nda son bulan projemiz kapsamında Sarıyer Kavşağı ve Kilyos Kavşağı olmak üzere; toplam 2 adet farklı düzeyli kavşak, 198 metrelik bir viyadük, iki aç-kapa yapısı ve bir menfez de bulunmaktadır.

Tünelimizin imalini en kısa müddette tamamlamak için hem Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu yani NATM ile delme, patlatma formunda hem de bugün çalışmalarını başlatacağımız tünel açma makinası yani TBM usullerini kullanıyoruz. Tünelimizin yüzde 38’i NATM ile yüzde 62’sinin ise TBM ile yapılmasını planladık. Tüneldeki hafriyat çalışmalarında bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 18 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metre, yani yüzde 33 ilerleme sağladık. Tünelin kuzey portalında, yani sol tüpte Sarıyer tarafında yaklaşık 2 km içeride 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde, 90 metre uzunluğunda ve 3 bin 400 ton yükünde olan TBM modüllerinin montajını yaptık. TBM hafriyatları sonucu çıkacak pasa materyalinin tünel dışına nakliyesi için 1,2 metre genişlikte 7,2 km uzunluğunda ve saatte 2 bin ton taşıma kapasitesine sahip konveyör bant sistemini de kurduk.”

Sarıyer-Kilyos Tüneli’nin, Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda tünel açma makinesinin birinci kere kullanıldığı proje olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, “Bu makinamız İzmir yüksek süratli tren çizgisi kapsamında Eşme ile Salihli ilçelerini bağlayan T-1 tüneli ve Avrasya Tüneli’nden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye’de kullanılan TBM’ler ortasında en büyük 3. TBM olma özelliğine de sahiptir.” sözünü kullandı.

Uraloğlu, tamamlandığında fiyatsız olarak hizmete başlayacak projenin Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan, Türkiye’nin nakliyecilik alternatiflerini ve ticaret kapasitesini artıran Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne Sarıyer, Maslak ve Levent bölgelerinde erişimi kolaylaştıracağını lisana getirdi.

Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli ve çabucak akabindeki Sarıyer-Kilyos Tüneli vasıtasıyla İstanbul Havalimanı ile İstanbul’un iş merkezleri ortasında süratli ulaşım sağlanacağını belirten Uraloğlu, “İstanbul’un kuzeyinde yer alan Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya üzere mahallelerde yaşayanlar tüneller üzerinden İstanbul’un merkez bölgelerine çarçabuk erişebilecektir. Böylece kentin kuzeyinde yaz turizmi faaliyetleri daha da canlanacaktır.” diye konuştu.

Uraloğlu, mümkün büyük afet durumlarında İstanbul’un tahliye yolu olarak kabul edilen Kuzey Marmara Otoyolu’na en süratli erişim imkanı da tesis edilmiş olacağını, bu açıdan da bakıldığında Kuzey Marmara Otoyolu’na entegrasyonu en süratli ve inançlı formda sağlayacak Sarıyer-Kilyos Tüneli projesinin İstanbul için ne kadar kıymetli olduğunun ortada olduğunu söyledi.

Bakan Uraloğlu, “Projemiz sayesinde mevcut imar yollarına nazaran arayı de 3 kilometre kısaltarak seyahat müddetini 35 dakikadan 5 dakikaya indireceğiz. Böylelikle vakitten 1,7 milyar lira, akaryakıttan 400 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz. Etrafa ziyan veren ağaçların karbon emisyonunu da 32 bin ton azaltarak tabiatın korunmasına katkı sağlayacağız.” diye konuştu.

Konuşmasının akabinde basın mensupları ile tünelde incelemelerde bulunan Uraloğlu, “Burada 7/24 arkadaşlarımız çalışmaya devam edecek. Ayda 350 metre uygun bir sayı, 500-600 metrelere tahminen gideceğiz ancak onu göreceğiz yerin durumuna nazaran.” dedi.

Buradaki çapın 13 metre 65 santim olduğunu söyleyen Uraloğlu, “Aynı büyüklük o kemiren uçlarla bir arada devam ediyor.” diye konuştu.

Kaynak: AA / Gökhan Yıldız – İktisat
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Yerel Haberler Teknoloji istanbul Sarıyer İktisat Kilyos Ulaşım Etraf

Yorum yapın

Sitemiz bir sosyal içerik platformu ve haber sitesi olup çeşitli kategorilerde yayın yapmaktadır. Her türlü soru, görüş, öneri ve istekleriniz ayrıca reklam ve tanıtım yazısı talepleriniz için shmedya@proton.me adresine mail iletebilirsiniz.
hosting wordpress hosting vds sunucu domain sorgulama web hosting vds satın al izmir avukat berkay menajeri derya uluğ menajeri ebru yaşar menajeri edis menajeri emir can iğrek menajeri hadise menajeri irem derici menajeri kenan doğulu menajeri melek mosso menajeri yıldız tilbe menajeri instagram takipçi satın al gaziantep marangoz hd film izle film izle pubg mobile uc pubg mobile uc satın al uc satın al pubg uc uc smm panel sismik dinleme cihazı akustik dinleme cihazı enkaz altı dinleme cihazı arama kurtarma ekipmanları windows lisans office lisans menajeri kiralık konteyner kiralık yük konteyner kiralık konteyner ev kiralık şantiye konteyner yedek parçaları <---->serjoy sosyal medya yönetimi influencer marketing video ajansı video prodüksiyon hizmeti