Carrefoursa, ‘Greenwise Energy Usage Transition and Reduction for CarrefourSA’ projesi ile MAPIC Awards 2024’te, ‘En Yeterli Perakende İnovasyonu & Yapay Zeka Projesi’ mükafatını kazandı.
Sabancı Holding ve Carrefour Küme iştiraki CarrefourSA, ‘Greenwise Energy Usage Transition and Reduction for CarrefourSA’ projesi ile memleketler arası arenada kıymetli bir muvaffakiyete gösterdi. MAPIC Awards 2024’te ‘En Uygun Perakende İnovasyonu & Yapay Zeka Projesi’ mükafatını kazanan CarrefourSA’nın Türkiye’de bu kategoride ödül alan tek organize besin perakende markası olduğu açıklandı.
Uluslararası perakende ve ticaret dalının en itibarlı mükafatları ortasında yer alan MAPIC Awards, her yıl daldaki en yenilikçi ve tesirli projeleri ödüllendiriyor. Bu yıl, 150’den fazla projenin yarıştığı ödül programı, sürdürülebilirlik ve yapay zeka odaklı teşebbüslerin gelecekteki tesirini vurguladı. Şirket ise yenilikçi güç idare sistemiyle bu değerli mükafata layık görüldü.
Yapılan açıklamaya nazaran şirket, Florawise iş birliğiyle hayata geçirdiği ‘Greenwise Energy Usage Transition and Reduction for CarrefourSA’ projesiyle, güç tüketimini optimize etmek ve karbon emisyonlarını azaltmak emeliyle otonom yapay zeka (AI) teknolojilerini kullanan yenilikçi bir tahlil sunuyor. Mağazalarında güç tüketim modellerini tahlil eden sistem ile dış çevresel şartlar ve iç değişikliklere nazaran HVAC (ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme), soğutma ve aydınlatma sistemlerini gerçek vakitli olarak optimize ederek yüzde 20 güç tasarrufu sağlayan şirket, proje kapsamında 29 bin ton karbon salınımını engellemeyi başardı. – İSTANBUL