Türkiye Aile İşletmeleri Derneği (TAİDER), TAİDER Ulusal Aile İşletmeleri Doruğu’nun 12’ncisini gerçekleştirdi.
Dernekten yapılan açıklamaya nazaran, TAİDER’in, aile işletmelerinin sürdürülebilir muvaffakiyet ve büyüme yolundaki stratejilerini tartışmak gayesiyle düzenlediği 12. Ulusal Aile İşletmeleri Doruğu muvaffakiyetle gerçekleştirildi.
Bu yıl “Gelecekte Kendine Özgü” temasıyla düzenlenen dorukta, aile işletmelerinin köklerine sadık kalarak yeniliklere nasıl ahenk sağlayabileceği, özgünlüklerini koruyarak nasıl modernleşebilecekleri ve uzun vadeli muvaffakiyetlerini nasıl teminat altına alabilecekleri mevzuları ele alındı.
İkinci ve üçüncü nesil aile temsilcilerinin de ağır iştirak gösterdiği tepede köklere bağlılık ile çağdaş iş modelleri ortasında güçlü bir istikrar kurmanın ehemmiyetine odaklanıldı.
İki gün boyunca süren oturumlar, yapay zeka TAİ ile başladı.
“Aile İşinde Jenerasyon ve Kültür Dönüşümü”, “Kadın Liderliği: Cam Tavanları ve Sınırlayıcı İnançları Yıkarak Tam Potansiyele Ulaşmak”, “Geleceği Şekillendiren Aile Şirketleri: Özgün Stratejiler Atölyesi”, “Ailelerin Özgün Tesirini Büyütmede Daima Yeniliğin Gücü”, “Gelenek ve Yenilik: Aile Şirketlerinin Kurumsal Girişimcilikte Dönüşümü”, “Aile İşletmeleri için Sıradışı Tahliller ve Gelecek Kuşak: Özgürlükte İnovasyon” oturumlarından oluşan dorukta, aile işletmelerinin değişim karşısında dayanıklılıklarını artırmaları ve yeni fırsatları değerlendirirken kendi eşsiz yapılarını koruyabilmeleri için stratejik adımlar ayrıntılandırdı.
QNB Invest, EY, AKOL/LAW’un dayanaklarıyla düzenlenen tepe, iştirakçilere hem ilham verici içerikler hem de işbirliği için kıymetli bir ağ oluşturma fırsatı sundu.
“Aile işletmeleri bir dönüşüm içinde olmalı”
Açıklamada tepedeki açılış konuşmasına yer verilen TAİDER Yönetim Kurulu Lideri Fatma Olten, TAİDER olarak, “Ailede Birlik, İşletmede Sürdürülebilirlik” mottosuyla bugün 12’nci tepelerini gerçekleştirdiklerini belirtti.
Derneğin üyeleri ortasında yüzde 42 oranında şimdiki kuşak, yüzde 34 oranında gelecek jenerasyon ve yüzde 24 oranında başka üyelerin yer aldığı bilgisini paylaşan Olten, şunları kaydetti:
“Biz, ‘Ailede Birlik, İşletmede Sürdürülebilirlik’ mottomuzla, 35 yıllık bir geçmişe sahip milletlerarası Family Business Network’ün (FBN) de Türkiye paydaşıyız. FBN, 65 ülkede yaklaşık 22 bin üyesiyle büyük bir global ailenin üyesiyiz. Kısa müddet evvel Japonya’da gerçekleşen FBN Ulusal Doruğuna 40 üyemizle katılarak Türkiye’yi temsil ettik. Japonya’nın bin yılı aşkın müddettir varlığını sürdüren 21, 500 yılın üzerinde faaliyet gösteren 147 ve 100 yılın üzerinde var olan 25 bin 321 aile işletmesi bulunuyor.
Sürdürülebilirlikte Japonya’yı Amerika, İngiltere, İsviçre ve Fransa takip ediyor. Biz de Türkiye’deki aile işletmelerinde emsal bir sürdürülebilirlik muvaffakiyetini görmek istiyoruz. TAİDER’in en değerli imza projelerinden biri de aile işletmelerinin sürdürülebilirlik açısından nerede olduklarını görmelerini sağlayan Kuzey Yıldızı Programı. Bu program hem işletmelerin hem de ailelerin sürdürülebilirlik maksatlarına ulaşmalarına rehberlik ediyor. Hem idare şurasında hem de komitelerde kadın-erkek istikrarı açısından da hayli eşit bir yapıya sahip derneğimiz büyümeye devam ediyor.”